Скажи мені – і я забуду. Покажи мені – і я запам’ятаю. Дай мені діяти самому – і я зрозумію. (Конфуцій)
Інтерактивні методи навчання засновані на взаємодії людей. Вони роблять навчальний процес цікавішим для всіх його сторін.
У процесі навчання з використанням інтерактивних технологій учні і вчитель перебувають у режимі бесіди. Це співпраця рівноправних учасників. Вчитель перестає бути хазяїном уроку і домінувати над учнями. Завдання педагога – скеровувати і корегувати хід роботи, не нав’язуючи свою думку.
Усі інтерактивні технології поділяються на чотири групи: фронтальні технології, технології колективно-групового навчання, ситуативного навчання та навчання у дискусії.
Серед інтерактивних методів широко використовуються такі як: мозковий штурм, мікрофон, коло ідей, робота в малих групах, «займи позицію», пресметод, акваріум, подорож рольові ігри та інші.
Інтерективні технології базуються на наступних принципах:
- принцип активності;
- принцип відкритого зворотнього зв’язку;
- принцип експериментування;
- принцип довіри у спілкуванні;
- принцип рівності позицій.
Інтерактивні методи навчання сприяють тому, що учні опановують усі рівні пізнання, розвивають критичне мислення, рефлексію, уміння розмірковувати, розв’язувати проблеми тощо.