Гра охоплює всі періоди життя людини. Це не вікова ознака, а важлива форма її життєдіяльності. З нею людина не розлучається все життя, змінюються лише її мотиви, форми проведення, ступінь прояву почуттів та емоцій.
Дослідження дитячих психологів показали, що діти дошкільного віку 80% знань, умінь та навичок здобувають через гру, молодші школярі – 50%, а підлітки -20%.
Гра – це чарівна паличка вчителя, за допомогою якої він може зробити урок більш різноманітним, цікавим та продуктивним. Адже, завдяки їм, етап вивчення англійської мови проходить легко та невимушено. Дитина не лише не втрачає інтерес до вивчення іноземної мови, а навпаки, зміцнює його, що в подальшому буде підштовхувати її до поглиблення та розширення вже набутих знань. Гра – спосіб життєдіяльності дитини , саме тому, граючись, вона невимушено та без особливих зусиль, засвоює та закріплює багато інформації.
Гру можна використовувати на будь-якому етапі уроку для того, щоб вирішити дидактичні, виховні та розвивальні цілі.
А.С.Макаренко зазначав, що тільки та гра є педагогічно цінною, в якій дитина активно діє, мислить, будує, комбінує людські взаємини. За цих умов вона може виконувати різні ролі – бути командиром, виконавцем, творцем, знаходити умови для виявлення своїх здібностей та життєвої активності.
Повноцінна дидактична гра орієнтована на підвищення ефективності уроку та на розвиток особистості учня. Вона створює атмосферу змагання, життєрадісності, емоційної розкутості, доброзичливості, толерантності, свободи, а також сприяє максимальному прояву учнів, розкриттю їх потенціалу, допомагає розвивати увагу, реакцію, комунікативні та творчі навички, а також зняти напругу. До гри залучаються усі учні класу, які мають різний рівень знань, і це дає змогу слабким учням відчути свою значимість та повірити у себе.
За допомогою гри можна подати новий матеріал, закріпити та перевірити його. Тривалість гри залежить від виду уроку, теми та мети. Вона може тривати як декілька хвилин, так і цілий урок, наприклад, урок-вікторина, брейн-ринг, урок-подорож.
Ігровий матеріал доречно використовувати не тільки на уроках у початковій школі, а й в середній та старшій. Оскільки весь час є потреба вводити нові лексичні одиниці і закріплювати вже засвоєні через багаторазове повторення.
Переважна більшість ігор має комплексний вплив на успішність вивчення англійської мови, оскільки з їх допомогою діти відпрацьовують не окремо взяту навичку, запам’ятовують нові лексичні одиниці, а одночасно формують ще кілька: усне та письмове мовлення, сприймають усне мовлення на слух та відпрацьовують граматичні структури.
Види ігор для уроків іноземної мови:
- «Снігова куля» -це словникова гра, в якій гравці по-черзі називають слово або речення на задану тему, повторюючи сказане попередніми учасниками
- Кросворди та головоломки. Розв’язування кросвордів та головоломок англійською сприяє розвитку словникового запасу та розуміння контексту.
- Дебати. Участь у дебатах англійською допоможе покращити навички аргументації та публічних виступів.
- Карткові ігри з мовними завданнями. Кожна карта містить завдання англійською, наприклад, переклад слова, складання речення або відповідь на запитання. Також, карткизі словами та фразами сприяють швидкому запам’ятовуванню лексичного матеріалу.
- Ігри зі словами. Наприклад, гра “Розкажи історію”, де діти по черзі додають речення до розпочатої історії англійською. «Скажи слово – зроби крок»
- Пісеньки та віршики. Діти запам’ятовують слова та фрази легше через мелодії, тож використання пісеньок та віршиків англійською допоможе їм опанувати нові вирази.
- «Мікрофон» – сприяє формуванню навичок діалогічного мовлення.
- Монологічні ігри. Запропонуйте дітям розповісти про своїх улюблених тварин, іграшки або друзів англійською, щоб практикувати говоріння та самовираження.
- Рольові ігри сприяють формуванню комунікативних навичок.
- Фонетичні ігри сприяють покращенню вимови різних звуків. «Відгадай слово» – один учень називає загадане слово по літерах, інші діти повинні відгадати його та записати.
- «Пантоміма» – формування комунікативних навичок.
- «Story in a bag» – вигадати історію, використовуючи назви об’єктів, які були обрані з торбинки. Гра сприяє формуванню комунікативних навичок, розвиває уяву та творче мислення.
Світ гри великий та різноманітний. Він оновлюється та збагачується щодня. Вибір ігор залежить від віку учасників освітнього процесу, теми уроку та мети, яку ставить учитель.
Використовуючи гру та інтерактивні методи вивчення англійської мови, ми не тільки надаємо дітям можливість засвоїти мову, але й стимулюємо їхній розвиток, креативність та позитивне ставлення до навчання.


























